Coronahulpaanbod Kredietbank en Geldfit

vrijdag 10 april 2020

De wereld staat op z’n kop door het coronavirus. Gemeenten nemen maatregelen om medewerkers en inwoners te beschermen. Zo zijn in diverse gemeenten de inloopspreekuren in het sociaal domein vervallen en worden gesprekken zo veel mogelijk uitgesteld of telefonisch gevoerd. Gelijktijdig geven gemeenten aan dat de vraag naar schuldhulpverlening toeneemt en is er behoefte aan ondersteuning of aan alternatieve (digitale) routes.

Geldfit Nederland en Kredietbank Nederland slaan daarom de handen ineen en willen u hierbij helpen
Geldfit is een samenwerking van verschillende gemeenten, organisaties, bedrijven en netwerken, die een preventieve aanpak biedt aan Nederlanders die hulp nodig hebben bij hun geldzaken.

Met Geldfit lift u mee op een uitgebreid netwerk van schuldhulpverlening
Geldfit werkt volledig online en is daarmee altijd 100% bereikbaar. Het grootste deel van uw inwoners met geldzorgen die de Geldfit-test invullen, wordt verwezen naar online hulp en andere advies. Denk hierbij aan de fiKkS-app, het NIBUD en Wijzer in Geldzaken en vrijwilligersorganisaties. Ook verwijzen landelijke bedrijven zoals de vier grootbanken en zorgverzekeraars hun klanten naar Geldfit als zij vermoeden dat er geldzorgen en betalingsachterstanden zijn.

Speciaal aanbod van Geldfit voor aangesloten gemeenten van Kredietbank Nederland
Omdat uw gemeente samenwerkt met Kredietbank Nederland, kunnen inwoners met schulden via Geldfit ook doorgeleid worden naar Kredietbank Nederland. Daar worden inwoners online en telefonisch verder geholpen. Een verkorte route voor uw inwoners die de druk op het gemeentelijke loket wegneemt.

Met financiering vanuit de Nederlandse Schuldhulproute voert Geldfit de digitale inrichting voor uw gemeente tot 1 juni 2020 kosteloos uit, zodat uw inwoners tijdelijk snel bij het (digitale) loket van Kredietbank Nederland terechtkomen.

In de komende weken benaderen wij u om te informeren of u interesse hebt in deze tijdelijke verkorte toeleiding van inwoners met geldzorgen naar Kredietbank Nederland.

Geldfit draagt tot 1 juni 2020 eveneens zorg voor de terugkoppeling van informatie:
-        We brengen de bezoekers vanuit uw gemeente in kaart.
-        U ontvangt de resultaten in een dashboard.

Bent u tevreden en wilt u de dienstverlening na 1 juni 2020 continueren? Dan gaat Kredietbank Nederland hierover graag met u in gesprek.

Wilt u geen gebruik blijven maken van rechtstreekse doorgeleiding, maar wel van Geldfit, dan kan Geldfit u een meerjarenaanbod doen, waarbij het gebruik in 2020 kosteloos blijft. Geldfit biedt u dan de volgende aanvullende dienstverlening:
-        Geldfit brengt de risicogroepen van uw gemeente in kaart.
-        U ontvangt de resultaten door een realtime dashboard.
-        Geldfit helpt u om inwoners met de juiste boodschap te bereiken.
-        Geldfit helpt om vrijwilligersorganisaties in uw gemeente te betrekken bij uw schuldhulpverlening.

Heeft u vragen?  Bellen of e-mailen kan!    

Geldfit                                                      Kredietbank Nederland     
e-mail          rene@geldfit.nl                      e-mail          directiesecretariaat@kbnl.nl
telefoon       06 – 36 54 98 72                    telefoon       06 – 1258 1070

https://geldfitnederland.nl/                      https://kredietbanknederland.nl/
https://nederlandseschuldhulproute.nl/

Samen gaan we ervoor om de coronacrisis voor inwoners met geldzorgen dragelijker te maken.

Nieuws & artikelen

Lees meer
Geldfit

Op de hieronder vermelde kalenderdagen worden geen betalingen verwerkt. Dit betekent dat opdrachten met een verwerkingsdatum uit onderstaande tabel pas de eerstvolgende werkdag worden uitgevoerd

Lees meer
Betalingsverkeer rond de feestdagen in 2020

Antwoord op vragen zoals, gaan de spreekuren op het gemeentehuis of bij de wijkteams door? of ontvang ik mijn leefgeld (of weekgeld?) nog wel op tijd?

Lees meer
Veel gestelde vragen