Projecten

Wij zoeken altijd de verbindende samenwerking op met gemeenten, ketenpartners en brancheverenigingen. Samen kunnen wij de taboes rondom de schuldhulpverlening doorbreken en werken aan preventie. Dit doen wij onder andere door te participeren in verschillende onderzoekprojecten. Voorbeelden van onze onderzoeken zijn:

Lezen ≠ begrijpen

In Nederland zijn 2,5 miljoen mensen laaggeletterd, deze groep heeft moeite om de communicatie van (financiële) organisaties te lezen en/of te begrijpen. Kredietbank Nederland slaat de handen ineen met Syncasso Gerechtsdeurwaarders, Rijksuniversiteit Groningen en Stichting Lezen en Schrijven om laaggeletterdheid onder onze klanten in kaart te brengen en met die gegevens een aanpak op te stellen. Meer over het onderzoek en tips jou kunnen helpen bij het bereik van laaggeletterde mensen vind je op de onderzoekspagina van Lezen ≠ begrijpen.

Afgelost = opgelost

Wij hebben samen met de onderzoekers van Rijksuniversiteit Groningen en Syncasso in beeld gebracht welke barrières mensen met financiële problemen ervaren bij het zoeken van hulp. Syncasso en Kredietbank Nederland willen drempels verlagen en duidelijk maken dat eerder contact opnemen met professionals kan voorkomen dat de situatie uit de hand loopt. Onder de titel ‘AFGELOST = OPGELOST’ is een reeks communicatiemiddelen ontwikkeld die de doelgroep overtuigt van het belang om in een vroeg stadium contact te zoeken met professionele schuldhulpverleners. De communicatiemiddelen zijn via de  website Afgelost = Opgelost beschikbaar voor instanties die te maken hebben met schuldenproblematiek.

Nieuws & artikelen

Afgelopen maandag werden wij verrast met het nieuws dat Kredietbank Nederland is uitgeroepen tot het beste leerbedrijf van Nederland in de sector Zakelijke dienstverlening en veiligheid en daardoor genomineerd is voor het Beste Leerbedrijf van 2019.

Lees meer
Kredietbank Nederland finalist Beste Leerbedrijf 2019

Per 1 oktober is de telefonische bereikbaarheid van Kredietbank Nederland verruimd van 16.00 uur naar 17.00 uur. Dat betekent dat wij vanaf nu dagelijks telefonisch bereikbaar zijn van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Lees meer
Aangepaste telefonische bereikbaarheid

Alice Muller is per 25 september 2019 toegetreden tot de Raad van Toezicht van Kredietbank Nederland. Zij werd vandaag benoemd in Almere, in het bijzijn van de voorzitter en leden van de Raad van Toezicht en de directie van Kredietbank Nederland.

Lees meer
Alice Muller toegetreden tot Raad van Toezicht Kredietbank Nederland