Projecten

Wij zoeken altijd de verbindende samenwerking op met gemeenten, ketenpartners en brancheverenigingen. Samen kunnen wij de taboes rondom de schuldhulpverlening doorbreken en werken aan preventie. Dit doen wij onder andere door te participeren in verschillende onderzoekprojecten. Voorbeelden van onze onderzoeken zijn:

Lezen ≠ begrijpen

In Nederland zijn 2,5 miljoen mensen laaggeletterd, deze groep heeft moeite om de communicatie van (financiële) organisaties te lezen en/of te begrijpen. Kredietbank Nederland slaat de handen ineen met Syncasso Gerechtsdeurwaarders, Rijksuniversiteit Groningen en Stichting Lezen en Schrijven om laaggeletterdheid onder onze klanten in kaart te brengen en met die gegevens een aanpak op te stellen. Meer over het onderzoek en tips jou kunnen helpen bij het bereik van laaggeletterde mensen vind je op de onderzoekspagina van Lezen ≠ begrijpen.

Afgelost = opgelost

Wij hebben samen met de onderzoekers van Rijksuniversiteit Groningen en Syncasso in beeld gebracht welke barrières mensen met financiële problemen ervaren bij het zoeken van hulp. Syncasso en Kredietbank Nederland willen drempels verlagen en duidelijk maken dat eerder contact opnemen met professionals kan voorkomen dat de situatie uit de hand loopt. Onder de titel ‘AFGELOST = OPGELOST’ is een reeks communicatiemiddelen ontwikkeld die de doelgroep overtuigt van het belang om in een vroeg stadium contact te zoeken met professionele schuldhulpverleners. De communicatiemiddelen zijn via de  website Afgelost = Opgelost beschikbaar voor instanties die te maken hebben met schuldenproblematiek.

Nieuws & artikelen

Op woensdag 24 juli vindt in de avond technisch onderhoud plaats aan Mijn Bankgemak.

Lees meer
Woensdagavond 24 juli Mijn Bankgemak tijdelijk niet bereikbaar

Iedereen met schulden kan binnenkort gratis de hulplijn ‘115 Schulden te lijf’ bellen voor hulp bij het oplossen van de schulden. Kredietbank Nederland, Janssen & Janssen Incasso & Gerechtsdeurwaarders, Rabobank Sneek-Zuidwest Friesland en SchuldendeBaas hebben namelijk samen een subsidie toegekend gekregen van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid om de landelijke schuldhulplijn 115 op te richten.

Lees meer
Eén centraal nummer voor hulp bij het oplossen van schulden

Op 1 juli 2019 kunnen er wijzigingen in jouw inkomen of vaste lasten plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan de jaarlijkse huurverhoging. Deze wijzigingen hebben invloed op jouw inkomensbeheer of schuldregeling. Geef je de wijzigingen op tijd aan ons door? Dan houden wij jouw gegevens samen op orde!

Lees meer
1 juli: geef je de wijzigingen door?